unnamed (1)

Pohjois-Pohjanmaan Uutiset

2.11.2017 14.09

​TIEDOTE: Pohjois-Pohjanmaan Keskustanuoret: Markkanen kehiin!

Pohjois-Pohjanmaan Keskustanuoret esittävät 22-vuotiasta Hanna Markkasta Pohjois-Pohjanmaan Keskustan varapuheenjohtajaksi. Kempeleläinen Markkanen opiskelee hallintotieteitä Lapin yliopistossa. Hän on luotsannut Pohjois-Pohjanmaan Keskustanuoria vuodesta 2016 ja Pohjois-Pohjanmaan Keskustan piirihallituksessa hän on vaikuttanut jo kolmen vuoden ajan.

”Pohjois-Pohjanmaan Keskusta ja Keskustanuoret ovat kasvattaneet minua vaikuttajana ja mahdollistaneet minulle kehittymisen paikkoja. Nyt haluan ottaa askeleen eteenpäin ja tuoda omaa osaamistani  ja innostustani entistä paremmin koko piirin hyväksi”, hän tiivistää.

"Kaikki lähtee innostuneista ja aktiivisista  ihmisistä, jotka haluavat kehittää maakuntaamme ja edistää ihmisen hyvinvointia."

Markkaselle on kertynyt kokemusta myös muilta areenoilta. Hän on vaikuttanut Keskustanuorten liittohallituksessa ja hän toimii varavaltuutettuna kotikunnassaan Kempeleessä.

Työkokemusta löytyy eduskunnasta, jossa hän on toiminut kansanedustaja Mirja Vehkaperän eduskunta-avustajana.

Pohjois-Pohjanmaan Keskustanuorten varapuheenjohtaja Pasi Alanko toteaa Hanna Markkasen olevan suoraselkäinen vastuunkantaja, joka kuuntelee kentän ääntä.

"Hanna innostaa ihmisiä toimimaan. Aatetta ja kentänkiertämistä on Markkasen usein toistama ajatus ja vaatimus", tähdentää Alanko.

Pohjois-Pohjanmaan Keskustan syyskokous pidetään lauantaina 11.11.2017 Muhoksella.

Hanna Markkanen, 050 571 5502